Mindfulness

MINDFULNESS

Mindfulness wordt ook wel aandachtstraining genoemd of leven in aandacht. Je leert om zonder oordeel in het moment aanwezig te zijn in aandacht voor wat er nu is. Door dit bewust richten van de aandacht, maken stress en spanning plaats voor een ontspannen aanwezig zijn. 

Mindfulness laat je onthaasten en omschakelen van de 'doe-modus' naar de 'zijns'-modus. Een belangrijk hulpmiddel hierbij is de adem. Door de aandacht te richten op de adem, kun je in het moment zijn. De adem is het anker in het hier en nu. Mindfulness leert je tevens bewust te worden van de automatische piloot. Je wordt je bewust van je oordelen en gewoontes. Je vergelijkt en oordeelt niet en laat het moment zoals het is, in haar volledigheid, zonder het te kleuren. 

You need nothing to be happy.
Happiness is your nature.
When you are just in this moment,
you see that nothing is missing.
You have it all.”

Samarpan

Voor wie?

Mindfulness is voor iedereen die positief in het leven wil staan en in aandacht wil leven. Als je je kunt richten op dit moment, zul je ervaren dat piekergedachten, angst, stress en pijn minder vat op je krijgen. Stress ontstaat vaak in het denken en niet in de directe ervaring van dit moment. Het beoefenen van mindfulness leidt tot een ontspannen, gelukkige levenshouding. Angst en depressie maken plaats voor vrede en innerlijke rust. Lichamelijke pijn neemt af, de adem wordt rustig en je krijgt een groter zelfbewustzijn. 

“Wanneer we opgaan in het huidige ogenblik,
verdwijnen onze gevoelens van spijt en zorgen.
We ontdekken het leven met al zijn wonderen.”

Thich Nhat Hanh

Belangstelling?

Kom eens langs voor een gratis proefles. Je bent van harte welkom!

Powershoot

Contact

info@anandayoga.nl
06-19 96 13 43

Nieuwsbrief