FAQ

FAQ

Ja, als je mee wilt doe met een live les (binnen of buiten) dan zul je inderdaad moeten reserveren. Dat kan via ons reserveringssysteem Momo Yoga. Als leerling krijg je daarvoor een login. Voor de online lessen hoef je niet te reserveren, die kun je volgen via Zoom en de meeting ID en het password dat je van ons krijgt als je lid bent. 

Bij regen of slecht weer annuleren wij de les. Als je altijd voordat je gaat naar de les op het lesrooster kijkt, dan kun je zien of de les geannuleerd is of niet. Zo ja, dan staat er een streep doorheen. Als je deze les gereserveerd hebt, krijg je automatisch een mail van ons dat de les niet doorgaat. En wij zorgen er ook voor dat de gereserveerde les niet afgaat van je les tegoed. 
 

Je wilt een les die je gereserveerd hebt annuleren? Dat kan en is eenvoudig. Log in op de site van momo yoga en ga naar Mijn lesrooster. Daar zie je je gereserveerde lessen. Klik op het rode kruisje achter de les die je wilt annuleren en bevestig je annulering. Via de momo yoga app kun je als volgt annuleren: ga in het lesrooster naar de les die je wilt annuleren en klik op de groene button ingeschreven, daarna verschijnt een blauwe button uitschrijven.

Je kunt dat zien door in te loggen op de website van Momo Yoga. Daarna ga je in het menu naar Mijn lesrooster. Hier kun je zien hoeveel lessen je al gevolgd hebt en hoeveel je nog tegoed hebt. In de app van Momo Yoga is die niet te zien, maar dus wel als je inlogt op de site.

Als leerling van Ananda krijg je van ons de on demand lessen toegestuurd via de nieuwsbrief. Je kunt deze lessen volgen waar en wanneer je zelf wilt. Het enige dat je nodig hebt is een smartphone, tablet of laptop en een yogamat. De on demand lessen vallen niet onder zomeryoga, wel onder het online abonnement. 

Ananda Yoga is het hele jaar door open. We zijn alleen twee weken gesloten tijdens de kerstvakantie en met officiële feestdagen zijn we dicht.

Je betaalt elke maand hetzelfde bedrag. Dat is een termijnbetaling. De maandelijkse termijnen zijn gebaseerd op een prijs per week en dat hebben we maal 50 weken gedaan en gedeeld door 12. Dit vanwege het betaalgemak. Je krijgt hiervoor de ene maand net wat meer lessen dan de andere maand. Maar op jaarbasis maakt dat niet uit. Leerlingen die in de periode rond de kerstvakantie starten, krijgen wel een aangepast tarief. 

In sommige gevallen kun je je mindfulness training vergoed krijgen via het aanvullende pakket van je zorgverzekeraar. De vergoeding zal rond de € 350 per verzekerde zijn. Zie hier voor meer info

Het instaptarief is de prijs per week voor de maand waarin je start. Je hoeft dus niet te wachten totdat de nieuwe maand begint. Je kunt op elk gewenst moment instromen. Je eerste week is een gratis proefweek en daarna betaal je het instaptarief x het aantal weken van je instapmaand. 

Graag makkelijke kleding aantrekken en iets warms meenemen (vest/trui en extra sokken) om aan te trekken bij de ontspanning op het eind van de les.

Ivm corona vragen we je om te komen in je yogakleding en zo min mogelijk spullen mee te nemen. 

Ivm de veiligheidsmaatregelen voor corona vragen we je om je eigen yogamat en dekentje voor de ontspanning mee te nemen. Ook kun je een of meer schone doeken meenemen om over onze props heen te leggen. Als je dat hebt, kun je je eigen meditatiekussen en andere yogaprops meenemen. Bij Ananda is alles aanwezig dat je nodig hebt, maar ivm de hygienische corona maatregelen mogen we je die nu niet beschikbaar stellen.

Er is gratis parkeergelegenheid op beide opritten van de kerk. In april 2020 is betaald parkeren ingevoerd in een deel van de Boombergwijk. Er zijn twee parkeerzones: van Lenneplaan en omringende straten (buitenschil): ma t/m vrij van 9.00 tot 18.00 uur, € 1,60 per uur. Boomberglaan (schil): ma t/m za van 9.00 tot 21.00 uur, € 2,60 per uur.

Dus als je kunt, kom met de fiets, of kom op tijd zodat je kunt lopen vanaf je parkeerplaats naar Ananda, of betaal voor je parkeerplek met een parkeerapp. Gebruik de gele knop op de parkeerautomaat om de juiste parkeerzone te betalen. Zie hier de centrum kaart met parkeerzones. In de avonden na 18.00 uur en in de weekenden blijft het vrij parkeren. Behalve de Boomberglaan zelf, daar kun je alleen op zondag vrij parkeren.       

Dat kan. We zijn heel flexibel. We zetten je abonnement zo voor je om als je wilt. Van regular naar unlimited of andersom. Of tijdelijk naar een light abonnement als je even wat minder tijd hebt. Stuur ons een mail om dit te regelen.

Dat is geen probleem. Je kunt je abonnement eenvoudig bij ons voor een bepaalde periode op stop zetten. Een mail is voldoende. Ook om je abonnement daarna weer in te laten gaan.

Yes you can. Some of our teachers can teach - on request - in English: Annemieke, Ans, Britta, Cynthia, Evalien, Lucas and Tineke. Besides that our Indian teacher Atul always teaches in English. You are welcome to join us. We will be happy to meet you! 

Jazeker. Kijk hier voor meer info over kinderyoga.

Jazeker. We geven een speciale yogales voor zwangere vrouwen. Je kunt meedoen vanaf de 14e week van je zwangerschap. De lessen zijn een goede voorbereiding op de bevalling: de geboorte van je kindje. Kijk hier voor meer info over onze lessen zwangerschapsyoga.

Dat gaat heel eenvoudig. We hanteren een opzegtermijn van een kalendermaand. Als je niet meer kunt komen op de lessen in de maand van je opzegtermijn, dan houd je die lessen tegoed. Je mag dan op een later moment, als je weer wilt beginnen, de eerste maand gratis lessen komen volgen. Neem contact met ons op om je uitschrijving te regelen.

Je mag helemaal zelf bepalen of je tot de categorie minima behoort. We bieden het aan voor die mensen die anders geen lessen kunnen volgen en vertrouwen erop dat iedereen er goed en eerlijk mee omgaat. 

In de meeste gevallen wel, maar wij zijn geen arts of therapeut. We adviseren je om bij lichamelijke beperkingen of specifieke klachten, eerst contact op te nemen met je arts of therapeut, voordat je naar de lessen komt. Vertel de docent altijd van tevoren als je ergens last van hebt, zodat we je daarin kunnen begeleiden of alternatieven kunnen geven. Je volgt de lessen op eigen verantwoordelijkheid. Let bij klachten dus goed op je eigen grenzen. Voelt een oefening niet goed, doe hem dan niet.

We adviseren je om niet te eten vlak voor de les. Ideaal is als je twee uur voor de les niet eet.

Sommige mensen doen dat, maar het is beter om tijdens de les niet te drinken. Na de les is het wel goed om water te drinken. Dit ivm het ontgiften. Daar helpen we je bij, want je krijgt na afloop van de les van ons een kopje thee.

Daarover zijn de meningen verdeeld. Het is maar op welk nivo je ernaar kijkt. Vanuit het lichaam gezien is het zeker een sport, want de yogahoudingen vragen fysieke inspanning, uithoudingsvermogen, kracht en concentratie. Maar de aandacht waarmee de bewegingen worden gedaan, is niet gericht op de prestatie. Dit in tegenstelling tot sport, waarbij er wel altijd een prestatie-element aanwezig is. Bij yoga is de aandacht naar binnen gekeerd. Je leert in een yogales te voelen en ervaren wat er is, zonder oordeel. De houdingen die je met het lichaam aanneemt, zijn geen doel op zich. Ze zijn slechts een middel om te komen tot een innerlijke houding van rust en ruimte.”

We geloven in duurzaamheid. Zo hebben we het pand waar mogelijk geïsoleerd: dubbele beglazing en plafondisolatie. Verder hebben we groene energie die in Nederland wordt opgewekt door van de Bron en schenken we biologische thee, maken schoon met biologische producten, en in de toiletten staat biologische zeep en handcreme en ECO toiletpapier. We hebben duurzame yogamatten van Manduka, die heel slijtvast zijn en met respect voor mens en milieu zijn gemaakt. We zitten bij een duurzame bank en natuurlijk scheiden we al ons afval.  

Powershoot

Contact

info@anandayoga.nl
06-19 96 13 43

Nieuwsbrief